Wintersong

http://www.wintersong.yoyo.pl


#1 2009-03-20 15:09:00

Azzlagorl

Member

Zarejestrowany: 2009-03-20
Posty: 2
Punktów :   

Magowe buildy , staty

Zaczniemy od sprawy najważniejszej czyli wybór builda raidowego. Są to buildy przykładowe, niepełne, w niektórych kilka punktów jest luźnych, pokazany jest core. W opisie szybki spell circle (dps cycle), czyli jak najefektywniej dpsować.

FROST
(18/0/53) Deep Frost + Focus Magic
Spam Frostbolta, przywołania elementala kiedy tylko zejdzie mu cooldown, zarzucić na innego (najlepiej) maga/paladyna Focus Magic z którego dajemy oraz otrzymujemy 3% crita, Brain Freeze = instant Fireball, Fingers of Frost = 2 szybkie Ice Lance. Najlepiej podczas Bloodlusta używać, wszystkie trinkety oraz Icy Veins aby zestackować więcej haste'a i innych statów na ten krótki okres ostrego bicia.

(0/18/53) Deep Frost + Ignite
Podobny build do powyższego jednak zamiast arcane, dążymy tu do Ignite i Master of Elements w Fire (aczkolwiek można poświęcić wszystko po Ignite na koszt na przykład Ice Barrier i Imp. Blizzard). Frostbolt albo raczej Fireball (ewentualnie Frostfire Bolt) i elemental sa głównymi atakami, Brain Freeze = instant Fireball, Fingers of Frost = 2 szybkie Ice Lance, osobiście odradziłbym ten build ale każdy lubi co innego.

FIRE
(18/51/0 +2) Fireball build
Typowy Fireball build, z circle składającym się ze stackowania i utrzymanie Scorchy -> spam Fireball -> po dwóch criticalach Hot Streak = instant Pyroblast -> cały czas na celu Living Bomb. Z arcane mamy tu wzięte talenty głównie do zwracania many.

(0/51/18 +2) Frostfire build
Ten build został określony najefektywniejszym wśród fire buildów i jest pewną nowością, dzięki stosowaniu w nim jako głównego czaru dpsującego Frostfire Bolta. Jak wiecie Frorstfire Bolt jak sama nazwa wskazuje zadaje obrażenia zarówno fire jak i frost i to sprawia, że talenty które zwiększają dmg i crit tylko frost i tylko fire łączą się ku jego korzyści, mowa tu o Ice Shards, Piercing Ice czy Burnout. Dzięki temu, może samo uderzenie z FFB jest mniejsze niż z Fireballa ale krytyki stanowią około 150% tego dmga, stąd w tym właśnie buildzie crit rating > haste rating. Spell circle wygląda następująco: stackowanie i utrzymanie Scorcha -> Frostfire Bolt -> po dwóch criticalach Hot Streak = instant Pyroblast -> cały czas na celu Living Bomb.

ARCANE
(53/18/0) Arcane Barrage + Ignite + Imp. Scorch
Ciekawy build przeciw jednemu celowi, jak widzicie chodzi tu głównie o Arcane Barrage w drodze doń, Pressence of Mind, Missile Barrage, zaś z fire Imp. Scorch i Ignite. Spell circle jest tu dośc ciekawy bo zależy od kilku rzeczy, stackowanie i utrzymanie Scorchy -> Fireball -> Arcane barrage -> Arcane Missiles gdy wejdzie Missile Barrage -> Instant Pyroblast kiedy tylko zejdzie cooldown z Pressence of Mind, poza tym przy pełnym buffie Arcane Power do którego warto wyposażyć się w glyph.

UWAGA!
1. Jak wiecie, jest wiele buffów z talentów, które pozwalają nam na uderzenie czymś instantowo, jak Hot Streak, Brain Freeze czy Missle Barrage. Aby nie przegapić tych buffów używajcie addona: Mage Alert, lub jezeli używacie Scroling Combat Text (każdego innego który ma podobną funkcję), ustawcie sobie w nim event (nie było dawno update'u SCT stąd brak automatycznego wpisu), będzie to informacja na ekranie taka jaką sobie wybierzecie, mówiąca o tym, że należy użyć Xxxxx spella, na przykład "Instant Pyroblast!!!".
2. Jak wiecie mamy kilka debuffów i teraz również DoT'a, aby wiedzieć ile czasu zostało do zejścia Improved Scorch, Winter's Chill i Living Bomb, polecam używanie addona: Scorchio! 2. Pokazuje on paski-bary, które odliczają czas do zejścia debuffów, DoTa z kilku celów.

Hit rating -> Hitcap!

Tabelka przedstawiająca wymaganie hita w procentach i jako rating na poszczególnych przeciwników:

http://www.dober.superhost.pl/roa/forum/images/HitRating.png
Jak widzicie nas interesuje przeciwnik +3 lvle czyli BOSS, widzimy, iż podstawowo potrzeba 17% Hita, czyli ~446 hit rating.

Jak wygląda sprawa zależnie od builda, zależnie od talentów oraz składu grupy raidowej:
http://www.dober.superhost.pl/roa/forum/images/HR_EP_SP_DR.png
1% hita = ~26 hit rating. EP = Elemental Precision a od 3.0.8 - Precision. Jak wiemy EP, zwiększa hit rating o 3%. W nawiasie widzicie też wpływ Shadow Priest'a z Misery, bądź Druida z Impr. Ferie Fire, którzy zwiększają hit rating raidu o 3% i których można wziąć pod uwagę w poszczególnym ustaleniu ostatecznego hitcapa raidowego.

Wyjaśnienie tabelki:
Aby być totalnie autonomicznym, należy mieć 17% = ~446 hit rating!
Kiedy w waszym buildzie uwzględniony jest Precision lub Arcane Focus, BADŹ TEŻ w raidzie znajdzie się shadow priest/druid hitcap wynosi 14% = ~367 hit rating. Kiedy posiadacie talent Precision lub Arcane Focus ORAZ w raidzie znajdzie się shadow priest/druid (+3%) więc hitcap wynosi 11% = ~288 hit rating. Po patchu 3.0.8 padła idea Frostfire Builda na 8% hita, jednak osoby z buildem 57/3/11, dostają teraz 6% do Arcane dzięki Precision + Arcane Focus, wtedy hit cap wynosi 8% dla arcane = ~210 hit rating.

Crit rating, haste rating, spell power.

Trudno określić jednoznacznie ilości jakie "powinien" mieć dobry mag, ale postaram się je określić pobieżnie dla maga będącego na raidzie (będącego pod wpływem flasków, jedzenia, buffów, totemów).
Powinniśmy mieć około 18-35+% crita (zależnie od builda), powinniśmy mieć około hmm 10-15+% haste'a (bonusem stałym tutaj będzie Netherwind Presence, który zwiększa haste o 6% TWOJEGO OBECNEGO haste'a nie o 6%, inny wpływ ma oczywiście Icy Veins). Spell power zaś w/g mnie na chwilę obecną na raidzie powinien wahać się między 1800 - 2100+.

Pamiętajcie, że już niedługo, znów zacznę przeprowadzać przeglądy, jeżeli zobaczę, że same cyferki mi się nie podobają, pożegnamy się. Jeżeli zobaczę, że ktoś nadal chodzi w zielonych itemach, bądź itemach z 70go lvlu, pożegnamy się. Jeżeli zobaczę, że olewacie koxanie reputacji które mogłyby Wam pomóc, pożegnamy się. Reasumując, jeżeli nie będziecie dbali o swoją postać... tak tak... pożegnamy się!

http://www.dober.superhost.pl/roa/forum/images/dps.png

Staty jakie musicie zbierać "staty białe" to Intellect > Stamina > Spirit.
Intellect = zwiększenie ilości many, critica.
Stamina = zwiększenie ilości hp.
Spirit = zwiększa regenerację many... i tu uwaga mały wywód.
Spirit dla maga w założeniu jest mało ważny... dla maga NON ARCANE by być dokładniejszym, gdyż zwiększa regen POZA walką... co jest raczej nie przydatne. Jednak dla maga arcane, który ma talent Arcane Meditation, sprawa zaczyna być dużo ciekawsza, ponieważ "Zezwala na regenerację 10/20/30% Twojego regenu many, PODCZAS WALKI" ("Allows 10/20/30% of your mana regeneration to continue while casting"). Co dodatkowo zwiększy moc tego talentu, to kolejny (a w drzewku poprzedni) talent czyli Student of the Mind, który zwiększa ilość Spiritu o 4/7/10% obecnego. Warto też w przypadku spiritu nawiązać do tzw. MP5 czyli o regenracji many podczas walki, którą widzimy w przedmiocie jako Equip: Restores XX mana per 5 sec, z założenia NIE JEST nam ona potrzebna.

Offline

 

#2 2009-03-21 05:04:33

Gierojek

Officer

6382685
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: Magowe buildy , staty

Verry good job...

mialem sie do tego zabrac ale jakos ciagle zapominam albo braQje mi czasu...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.power-ranger-furia-dzungi.pun.pl www.woso.pun.pl www.margonemmmo.pun.pl www.samp-forum.pun.pl www.inzynieriasrodowiska.pun.pl